marți, 25 decembrie 2007

Gaudeamus !

Am un Prieten. De fapt, e cel mai bun prieten. Doar că uit asta de multe ori. E singurul care nu trădează. De multe ori nu-l înţeleg, ce vrea de la mine. Prietenia noastră e tumultoasă, cu certuri unilaterale, împăcări tăcute, rătăciri întru liberul arbitru şi regăsiri. Ale mele. El - aşteaptă mereu. Comunică cu mine prin canale pe care deseori le ignor din neştiiţă, sau chiar cu intenţie, atunci când nu-mi convine ce are de spus.

Icoana din stejarul de la Mănăstirea Dintr-un Lemn


Azi e ziua Lui de naştere. Totuşi, cu tupeu, tot eu aştept cadouri, de ziua Lui, an de an. De ziua celor dragi mă strofoc cu cadouri care să aducă bucurie. Lui nu prea ştiu ce să-i aduc în dar.. Vreun cadou de complezenţă nu are rost. Trebuie musai ceva din mine.. Dacă mă gândesc bine, aş putea să-i aduc o mulţumire. Pentru atâtea daruri pe care, multe, la timpul lor nu le-am înţeles ca fiind daruri, ci am spus că sunt corvoade, şi că un Prieten adevărat nu-ţi face de-astea, să te lase singur când te tăvăleşti în glod. Am înţeles apoi că toate au fost trepte, şi că n-am fost singur.

Crăciunul e Naşterea Pruncului, sau nu e nimic.

E sărbătoarea speranţei (că putem fi mai buni, că nu suntem singuri pe Drum), a bucuriei (că putem dărui, că primim atâtea minuni zi de zi), a liniştii (cea pe care o simţi atunci când ierţi deneiertatul, când întinzi o mână, când te transformi în sursă de bucurie), a familiei. Prietenul cel mic s-a născut în sărăcie, în noapte. Noaptea adâncă fără lumină, când te simţi părăsit şi gol. Noaptea când disperarea şi singurătatea sunt stăpâne. Noaptea când vezi uneori o lumină, o speranţă când ţi-s ochii mai împăienjeniţi, şi cineva te ia în braţe.

E imaginea nopţii Crăciunului, departe de zgomotele oraşului, inundată de seninătate, de bucurie, de linişte - întreruptă doar de muzica cea mai blândă, de iubirea Mamei cu Pruncul. Lucruri simple, dar preţioase ca puţine altele.

Fără acestea, toată abundenţa Crăciunului comercial, toate cadourile, mâncarea, tradiţia, sunt goale, luminile oraşului sunt triste si false, toate obiceiurile de Crăciun – lipsite de sens, deprimante, agitaţia – fără rost. Toate au rost şi sens doar prin această bucurie. Ea apără de gustul sălciu al agitaţiei comerciale de sărbători (ce anume sărbătorim de fapt?..), ea dă sens pregătirilor, darurilor, cumpărăturilor, curăţeniei, bradului, adunării în familie. E untdelemnul preţios din vas, care altfel ar fi doar o formă goală şi inutilă.

Cozonacul e bătut cu mâna şi instrumentul meu minune (duda aia rotundă pentru făcut piure, trebuie să-l brevetez la OSIM în noua sa utilizare), bradul e de mirosit, viu şi verde. Anul acesta abundenţa materială a fost poate ceva mai mică. Din proprie voinţă. Ce am primit m-a bucurat tare, ce am dăruit – încă şi mai tare. Cele ce lipsesc or fi multe. Dar ce Este, totuşi, înseamnă atât de mult.. Mulţumesc, Prieten Drag.

(Darul Naşei mele, de Crăciun şi de blog nou.)

Te mai rog încă ceva, dacă tot faci tu daruri de ziua Ta. Dă-le ăstor dragi ai mei puterea de a vedea în Crăciun frumuseţea, liniştea şi seninătatea Naşterii Tale. Şi sărbătoarea Bucuriei, prin excelenţă.

12 comentarii:

pantacruel spunea...

aky,
de cand te asteptam cu blogul asta ni s-au lungit urechile :)
numai ca acum,
sincer sa fiu, pe mine unul,
m-ai cam... ametyst de tot!
atata pofta de vorba si de postat ca la matale nu am mai vazut nicaieri.
dintr-un foc vreo 6 posturi lungi... cat postul de craciun :)

ce sa iti zic?
bine ai (re)venit printre noi si la mai mare! :)

ps
va trebui de acum sa ne stradim pentru un scris mai frumos.
calitatea a atins cote inalte si nu mai merge 'pus la afumat' orice ne trece prin cap:)

Aky spunea...

Ba matale ma coplesesti, ca sa parafrazez.. un clasic in viata. Multzamesc de vizita. Mai sezi oleaca, am adus cozonac, suc de mere, preferatul meu, o Zghihara de Husi de culoarea mierii si.. oi mai vedea tu.

Garfield spunea...

salutare aky si sarbatori magice sa ai ... bun venit si sa nu pleci curand... succes cu blogul si mai trec pe aci, ca e frumos....

cinesseur spunea...

vorba ceea, blog ai, clinica la ce-ti mai trebuie acuma :)?

welcome!

Anonim spunea...

nasa iti ureaza sa-ti cresti copilul frumos in cuvinte si bogat in spirit :)
aici pluteste un suflet cald si cum cineva spunea sa ne incalzim cu sufletele celorlalti, o sa vin aici sa imi dezmortesc mainile. chiar si vara, ca nu stau deloc bine cu temperatura :)

Aky spunea...

Multzamesc frumos oaspeti dragi, ce sa zic, nu ma astepam la asa vizite... Mai aduc degraba cani cu vin si prajituri, si nuci vieneze, si trabuce, pentru domni.

Djer,
Blog am (o zei, am vazut-o si pe-asta), clinica sunt, din cate am inteles..
"Cu placere" :)

Vali,
Multam, si tie luminozitate maxima in suflet. Si liniste si bucurie. Cu astea se rezolva toate, stii tu.

Tresty,
Sar'na Conitza. Binevenita oricand, ai papuci de casa personalizati. Nu stiu ce pluteste pe-aici, eu simt doar alcoholul aromat din HIC salata de fructe.. Magistrala ce am facut HIC acum.

Daca nu va pot invita pe toti la ea, cum as dori, macar degustati aici din alte fructe, mult mai maiestrite:


http://www.youtube.com/watch?v=LNQUfEfXaK4&feature=related

meplusmyself spunea...

Stimabile Aky,
Imi doresc sa ma surprinzi ca si pana acum :)
Bun venit!

Aky spunea...

Bine te-am ReGasit.
Eu?! Nu recunosc nika!
(Cu drag, cand pot;) )

Unknown spunea...

o adevarata avalansa ai revarsat peste publicul cititor.o sa o iau metodic, cu cetitul. imi pun alaturi o cafea si o pipa plina de tutun.

Aky spunea...

Uaiai, stau si eu dupa fotoliul matale, sa adulmec pipa.. ca tare-mi place! Iar cafeluta ti-o fac eu, ticaita si la foc marunt, eventual data in foc (asa e reteta la mine, da iese buna tare).

Multamesc de vizita.. si de bagare, ca sa zic asa :D.Sugestie: ia-o metodic, de la inceput spre sfarsit ;). E o scriere anume la care astept cu rpecadere vorba de la matale, sa vedem daca te prinzi la care.

Anonim spunea...

Ma bucur mult ca ai indraznit...nu pot sa-ti urez decat mult succes si sa ne vedem cat mai des , sa ne vedem cat mai des literele curgand.

Aky spunea...

Uaiai, tocmai am crescut in proprii mei ochi :D. Multzamesc de vizita, Doamna.. Asa sa fie, sa (ne) vedem cu bine, si cu bune. Mai poftiti - pentru Dv am niste dulceturi speciale, ca pentru connaisseuri (apropo, cunaosteti dulceata de dovlecel? Nu e gluma.. e una din cele mai fine si greu de recunoscut. Dau reteta, daca va intereseaza).