vineri, 1 februarie 2008

Inconştienţă cuvintelnică

În fiecare zi, o persoană normală rosteşte în medie cam 25.000 de cuvinte. Într-un singur an, asta înseamnă, puse laolaltă, peste o sută de cărţi a câte 500 de pagini. Dar cât la sută din aceste cuvinte au fost folosite cu rost, pentru a exprima sau comunica ceva util sau frumos? Câte din aceste o sută de cărţi ar fi pline de bârfe, nimicuri, înjurături, minciuni, exagerări, vorbe grele? Ce titluri ar avea aceste cărţi? Şi în câte pagini am putea înghesui acele cuvinte care au adus bucurie, au construit, au mângâiat, au vindecat ori au creat?

(Aurora Peţan, Formula As 26.01.08)

16 comentarii:

Anonim spunea...

Cine n-a injurat niciodata sa dea primul cu piatra!
Cartea mea e 3/4 cu vorbe grele de mama, tata , morti si alte alea...
Nu-mi plac oamenii "cu cuvinte" alese pe spranceana, imi plac cei care exprima tot, prin toti porii lor.
cam atat!

Anonim spunea...

Sa se stie si numele autorului, nu doar continutul cartii tale, stimate vizitator, ar fi mai kosher :)

piatra fara nume spunea...

io tac mult, hm. imi place sa ascult. si si barfesc uneori, iata sunt sincera.

Aky spunea...

Nimeni pe Pamant nu e perfect si nici nu e vorba despre asta. Draga Yume, mataluta ai inteles asta :). E vorba, iarasi, despre alegeri, cred (asta ar trebui sa nu o mai uit nici eu). Ce alegi sa vorbesti, sa gandesti, sa mananci, sa vezi imprejur.

Garfield spunea...

daca mai pui la socoteala si gandurile urate...

Aky spunea...

Biensur ca se pun la socoteala, motane cu musteti pleostite (sper ca nu mai e cazul). Doar ca se pun la socoteala cu semn negativ.. si din negatie in negatie se face ghiuleaua atarnata de glezna.

Anonim spunea...

Intrebare este ce e mai bine : sa il injur pe unul sau sa-i faca un rau mult mai mare ? Asa, ma descarc si poate reusesc sa trec peste o magarie, fie si una mare. Altfel, cine stie, si asa mai am doar o porunca din Decalog de incalcat.

Unknown spunea...

@azazel: "Li uomini si debbono o vezzeggiare o spegnere; perché si vendicano delle leggieri offese, delle gravi non possono: sí che l'offesa che si fa all'uomo debbe essere in modo che la non tema la vendetta." N. Machiavelli

@aky: "Am luat ocara, si torcand usure
Am pus-o cand sa-mbie cand sa-njure.
Am luat cenusa mortilor din vatra
Si am facut-o Dumnezeu de piatra,
Hotar inalt, cu doua lumi pe poale,
Pazind in piscul datoriei tale.
Durerea noastra surda si amara
O gramadii pe-o singura vioara,
Pe care ascultand-o a jucat
Stapanul, ca un tap injunghiat.
Din bube, mucegaiuri si noroi
Iscat-am frumuseti si preturi noi."

Unknown spunea...

Ieri mi-am numarat toate cuvintele si sunt foarte departe de medie. asta inseamna ca sunt anormal?

Aky spunea...

Boierule draga, ma bucur de3 vizita. Da, cred ca esti anormal. Normalitatea inseamna, cred, sa nu-ti pese de ceea ce scoti pe gura (ca de altfel nici de ceea ce bagi in tine ca hrana, fizica sau altfel), sa debitezi orice, oricand/oricum fara macar sa pui sub semnul intrebarii calitatea si reverberatiile actiunilor/vorbelor.

Ce-mi plac anormalitatile astea :).

P. spunea...

"- Si cand trebuie sa taci?

- Cand o fi timpul. Trebuie sa stii cand sa taci si cand sa marturisesti. Dar de cele mai multe ori tacerea este ascundere a acestor realitati, o tradare a adevarului." de aici : http://www.credo.ro/tacere-si-marturisire.php

Aky spunea...

Ce vizita imi calca pragul.. bun venit, domnule cu halou (nu intreba:) ).

Despre tacere oi mai scrie. Multumesc pentru vorba buna.

Ferdinand spunea...

Tocmai am vazut Assassination Tango si sunt "sedat"...:) (stii tu cum :-p)

Oare de cate romane ar fi nevoie sa-mi exprim starea?

Anonim spunea...

Sa inteleg ca vorbim din carti chiar inainte de a fi scrise?

Aky spunea...

Fwedinand,

Stii bine ca cunosc drogul. N-am vazut filmul, dar piesa omonima e coplesitoare.

Nu de romane ar fi nevoie, ci de o singura imbratisare si o privire. Go dance man.

Alk,

Bine ai venit. Not quite sure ca te inteleg. Citatul este dintr-un articol din Formula As.

Din extayurile carnale ale febrei si tusei mele, sanatate tuturor, si sa ne recitim curand.

Anonim spunea...

Bine te-am gasit... O luasem de la coada la cap.
Cum ar veni, in felul urmator:
Cartea care e scrisa cu vorbele noastre ne induce ideea ca vorbele noastre au fost spuse fiind extrase in viitor dintr-o carte.
Multa sananatate :D