miercuri, 12 martie 2008

Omnia Amethyste, deasupra mării

Din ceaţă se-nchipuiră cabirii, iar respiraţia lor ţesu puncte de lumină pe obrazul întunecat al mării în furtună. Din spuma hrănind cerul se-ntrupă Ariadna, culese boabele de lumină şi le toarse într-un fir alb, subţire ca lama cu care odinioară tăiase firul descântat ce ţinea taurul prizonier în labirint. În faţa ochilor pescarului (două boabe de jad încremenite de groaza mută a naufraigului), precum ar fi scris pe o piele de zeu iubit, Ariadna aşeză pe sângele zuciumat al mării înnebunite câteva slove. Marea mugi aprig iar slovele se înecară în valuri întunecate. Doar pentru o clipă. Slovele reapărură strălucind enigmatic pe suprafaţa apei, Poseidon coborî învins tridentul iar marea se linişti. Albastrul ei întunecat se întoarse în sine, readucând mării culoarea ei gri-verzuie.

Ce anume a scris Ariadna nu pot spune, taina i-a dăruit-o pescarului.


Aş vrea să dăruiesc însă altceva. O îmbrăţişare trosnitoare de coaste. Pentru trei oameni anume.


Lui Corleone. Pentru că e om cu o ţesătură sufletească cum rar am întâlnit.
Danei. Pentru că o necunoscută mie mi-a provocat o splendidă surpriză, care a evoluat într-altă surpriză ulterior.
Iubitorului de Madam Butterfly. Pentru că. Şi în ciuda a toate.

Aseară, din întuneric s-a întrupat, sub forma unui chip drag, parfumul dedicat mie de Dana. Omnia Amethyste, Bvlgari. A fost dragoste la prima atingere. Va rămâne parfumul nopţii aromate, al zorilor de zi zâmbitoare, şi mai ales al bucuriei de a capitula. Numele-mi, piatra de la încheietură, aroma-mi şi sufletul sunt unul şi acelaşi cuvânt astăzi.

Mulţumesc e un cuvânt prea gol.

3 comentarii:

dana spunea...

Cu mare drag.
Asa, ca fapt divers,e culoarea mea favorita din totdeauna, iar liliacul e floarea mea preferata.A mea, a mamei mele si a bunicului.

Anonim spunea...

@ :) :)
Innebunit de luna,orbit de suflul marii, pescarul iese palid din vuietul verzui . O, negativ al lumii , tipar al intamplarii , cum semeni Tu cu urma ce-o-nscrie talpa lui .
Ce frumosi sunteti ! Va multumesc!
j.

Aky spunea...

Dana,

Simbioza mea cu Omnia Amethyste a fost coplesitoare, dincolo de elementele subiective. E o noua iubire olfactiva, multumesc frumos..

J.,

Pescarul iesi-va, sper, innebunit de dorul lunii, suflul marii ii va innebuni doar narile starnindu-i in ele amintirea aromelor ei verzi. Talpa pescarului pe nisipul plajei lasa doar doua urme. Sunt urmele talpilor ingerului, care-l poarta lin ocrotitor, zambind de slova Ariadnei.

Cine sunteM frumosi, Soptitor binevenit? :D Aky e doar naratorul, ala mic, paros si urat gen dobby care scrie scenariul :D