miercuri, 16 ianuarie 2008

Crăiasa




Crăiasă alegându-te
Îngenunchem rugându-te,
Înalţă-ne, ne mântuie
Din valul ce ne bântuie;
Fii scut de întârire
Şi zid de mântuire.
Privirea-ţi adorată
Asupră-ne coboară,
O, Maică preacurată
Şi pururea Fecioară
Marie!

Noi, ce din mila Sfântului
Umbră facem pământului,
Rugămu-ne-ndurărilor,
Luceafărului mărilor:
Ascultă a noastre plângeri,
Reginâ peste îngeri,
Din neguri te arată,
Lumină dulce clară,
O, Maică prea curată
Si pururea Fecioară,
Marie!

M. Eminescu, "Rugăciune"

8 comentarii:

Anonim spunea...

Straniu pentru un poet "ne-crestin" sa scrie ceva atat de plin de iubire pentru Sf Fecioara. Uneori inspiratia apare unde nu te astepti.

Excelent ca ai scos din nou la lumina aceasta mica bijuterie. Potrivita si ca ton, si ca data.

Aky spunea...

Neatza Azazel, hai la un ceai cu rom daca poftesti.

Si nu e singura Rugaciune scrisa de Eminescu. Inspiratia vine de dincolo de om, asa ca nu e de mirare :). E o rugaciunea tare draga mie, ma bucur ca a mai placut cuiva.

Lumineaza-ma insa de ce potrivita ca data, te rog.

pantacruel spunea...

aky,
mai intai ne-ai aratat intr-o poza doua picioare. taiate de la jumate. sustineai ca sunt ale tale. ai fi bagat si mainile in foc.
acum ne arati doua maine. or fi tot ale tale?
imi bag picioarele
in flacara de la aragaz daca vei marturisi ca si acestea sunt tot ale tale...

Aky spunea...

Panty, nu stiu despre ce picioare vorbesti :) doar initiatii stiu.
Stai cuminte si departe de aragaz (poate incerci vreo omleta si faci ditamai pocinogul), ca mainile nu sunt ale mele, ci sunt opera lui Rodin.

Azazel, Domnule, te astept cu rugamintea de lamurire.

Alex spunea...

cred ca vroia sa zica de cei 158 de ani de la nasterea lui Eminescu ;)
frumos pe la tine pe aici :) Take care !

Aky spunea...

Azazel - cer iertaciune. Dus cu pluta am fost, de nu mi-am dat sema, mai ales ca am o prietena nascuta in ziua eminesciana.. Dau un vin ca sa ma ertzi.

Alex, bless thee. Coincidenta, ca sa zic asa, uitasem complet de ziua lui Eminescu :). Zi faina si tie maine, cea mai frumoasa dintre zile - vinerea. Nu degeaba Sf Vineri avea puteri nebanuite in povesti.

Anonim spunea...

Scuze, nu am reusit sa raspund. Da, era vorba de 15 ianuarie.

Aky spunea...

Scuze, n-am reusit sa-mi trezesc neuronul din betia racelii de zilele astea. Multumesc de vizita Azazel. Uita-ti umbrela aici, ca sa revii.